– Kundene er fornøyd med oss

Rauma Energi AS har også i 2017 vært med på Norfakta Markedsanalyse AS sin kundetilfredsundersøkelse (KTI-undersøkelse).

200 respondenter, både i eget nettområde og utenfor, har deltatt i undersøkelsen.
Undersøkelsen viser at Rauma Energi AS scorer høyt både blant kraftkunder, bredbåndskunder og de som har vært i kontakt med vår driftsavdeling (montørene).
Vi har merkbar framgang fra 2016, på enkelte områder har vi aldri scoret høgere (vi har vært med i undersøkelsen hvert eneste år siden 2007).

Her er noen av resultatene fra undersøkelsen:
* Rauma Energi oppfattes som en svært pålitelig og trygg kraftleverandør.
* Rauma Energi er troverdige i sin markedsføring.
* Godt synlig aktør i lokalmiljøet.
* Internettsidene er en nyttig informasjonskanal.
* Kundene er fornøyde med responstiden ved henvendelser.
* Kundene er tilfredse med vår evne til å besvare spørsmål.
* Kundene har meget stor tillit til at strømregningen er riktig.
* Montørene fremstår som gode representanter for selskapet.
* Viljen til å anbefale selskapet til andre er forholdsvis stor.
* Kundene er meget fornøyde med Rauma Energi Bredbånd AS.

Resultater sammenliknet med Norsk kundebarometer for 2017 viser at vi er foran blant annet aktører som NorgesEnergi og Fjordkraft.
– Vi er godt fornøyd med å score såpass høyt på de aller fleste faktorer. Det er kundene vi lever av og for, og vi er glade for den positive tilbakemeldingen. Det gir oss motivasjon for å gjøre en minst like god jobb også i framtida, sier markedssjef Lars Smisethjell i en kommentar.
Og legger til at han håper kundene merker seg både at Rauma Energi AS er en viktig bidragsyter med støtte til lag og foreninger i kommunen hvert år, og at selskapet totalt har betalt ut hele 95 millioner kroner i utbytte til eieren (Rauma kommune) siden 1999.